Przygotowanie mailingu

PRZYGOTOWANIE MAILINGU

Jeśli nie masz na etacie grafika albo jest on zaangażowany w inne projekty, możesz nam zlecić przygotowanie graficzne Twojego mailigu. Najważniejsze być określił cel, który chcesz osiągnąć poprzez jego wysyłkę, np. zwiększyć sprzedaż.

Przygotowując mailing pamiętaj o najważniejszych aspektach

1. Dobry tytuł – musi być konkretny, przykuwający uwagę i precyzujący treść
2. Układ graficzny – stwórz szablon i wykorzystaj kolory firmowe, przygotuj ciekawą i intrygującą grafikę, pamiętaj o logo
3. Treść – przekaż w zwięzły sposób najważniejsze informacje, pamiętaj, że ważna jest wartościowa treść
4. Preheader (zdanie pobierane z treści maila i wyświetlane po temacie) – przekaż perswazyjne treści
5. CTA (call to action) – wskaż użytkownikowi, czego od niego oczekujesz
6. Social media – zachęć go do odwiedzenia Twoich profili w mediach społecznościowych, przygotuj tego dnia ciekawy wpis
7. Odpowiedź – poinformuj, w jaki sposób mogą odpowiedzieć na wysłany newsletter
8. Stopka – zamieść dane kontaktowe i adresowe, a najlepiej osobę kontaktową.

ZALETY:

• oszczędność - jednostkowy koszt wiadomości mailowej, w porównaniu z wydatkami na komunikację w tradycyjnych mediach, jest bardzo niski
• wysoki zwrot z inwestycji – według Direct Marketing Association, każdy dolar zainwestowany w e-mail marketing, przynosi przedsiębiorstwu 43 dolary zysku
• mierzalność – wiemy, do ilu osób została wysłana wiadomość, ile osób ją przeczytało i kiedy miała miejsce wysyłka
• natychmiastowość – możemy komunikować aktualne informacje i od razu otrzymywać odpowiedź od adresata
• wysoka skuteczność – mailing to jeden z najskuteczniejszych kanałów generujący ruch na stronie www
• personalizacja – możemy przygotować ofertę skrojoną na miarę potrzeb odbiorcy
• budowanie relacji – wysyłanie mailingów w stałych odstępach czasowych i z odpowiednią częstotliwością pozwala na zbudowanie więzi z odbiorcą